En decentralisering af tid og tilstedeværelse kræver adgang til Kelio Intranet for medarbejdere og ledere.
Kelio Intranets medarbejderfunktioner er tilgængelige på computere, touch-terminaler, smartphones og tablets.
Medarbejderinterface: Det personlige arbejdsområde
Fra Kelio Intranet kan medarbejderne:
- Se ur i realtid: fremmøde, tjenesteligt fravær, pause, start og afslutning af deres arbejdstid m.m. fra det virtuelle stempelur i browseren på enheden.
- Indsende anmodninger om fravær og tjenesteligt fravær. I den forbindelse er der en forudgående advarsel eller blokeringsmekanisme, hvis organisationens regler ikke overholdes (for eksempel, hvis de ikke kan anmode om et fravær, fordi balancen så går i negativ).
- Kontrollere deres personlige oplysninger: feriebalance, afvigelser, mødt for sent, bonusser, overarbejde, arbejdstidsplan, fraværskalender for hold, månedlig stemplingsrapport m.m.
- Angive mødetider og aktiviteter: giv dine medarbejdere adgang til at angive deres stemplinger, som efterfølgende valideres af deres ledere.
- Konsultere og ændre deres personlige oplysninger: adresseændringer m.m.
Managerinterface: Lederens arbejdsområde
- Validering af fravær for medarbejderne.
- Overvågning og godkendelse af aktiviteter.
- Tjekke op på tilstedeværende/fraværende: på ethvert tidspunkt kan lederen se status for fremmøde hos medarbejderne.
- Tjekke op på medarbejdernes oplysninger og resultater: fraværsprognose, fremmøde og tidsplan for fravær, afvigelser, saldo m.m.
- Modtage e-mailadvarsler: ledere kan modtage mails vedrørende fravær, stemplingstilføjelser eller -afvigelser, ubalancer eller overarbejde hos medarbejderne, så der hurtigere kan reageres.